FrankFluit.reismee.nl

On everything comes an end

En dan was ik alweer toe aan mn laatste weekje weg van Nederland. Ik was een dagje op mn zelf aangewezen omdat alle anderen ofwel gingen skiën of bungee jumpen. Ik moest een beetje op de centen letten en het kan ook niet elke dag feest zijn. Dus ik heb een paar uurtjes hard gelopen door queenstown en de botanische tuin. 's middags stond er maar weer een keer hike op het programma ditmaal naar de top van Queenstown hill, wat weer spectaculaire views opleverde van meertjes en besneeuwede bergtoppen. Die avond was de laaste avond dat we met zn alles bij elkaar zouden zijn, ik en nog 4 anderen zouden terug richting het noorden reizen terwijl de rest ook het zuidelijkste deel van Nieuw Zeeland zouden gaan bezoeken. Alweer een goede reden om met zn alles uit eten te gaan en er weer een mooi avondje van te maken. De volgende dag moesten we helaas afscheid nemen, een van de dingen die bij reizen hoort waar ik niet zo goed aan kan wennen. Ook Rob bleef in Queenstown achter, dus ik was bang dat het een saaie laatste week zou worden, maar dat viel gelukkig alles mee. En dus stapten Geraldine, Chris, Ed, Micky en ik in op een nieuwe bus en gingen we naar mt Cook. Daar heb ik met Geraldine een wandeling door de sneeuw gemaakt naar de voet van de berg. Micky en Ed hadden een lekker pastaatje gemaakt en 's avonds hebben we een rugby wedstrijd bekeken in het hostel. De volgende dag zijn we naar Rangitata gereden waar niet zoveel te doen was, en eigenlijk had ik ook niet zo heel veel zin meer om wat te doen. Het waren nog maar een paar dagen voordat ik thuis zou zijn en op de een of andere manier stel je jezelf daar een beetje op in en vindt je het allemaal wel best. Daarnaast had ik zoveel gezien dat er wel een soort verzadegings punt was bereikt. Die avond heb ik nog gekookt voor Ed Chris en Micky wat ook weer een soort laatste etentje samen was want ik en Chris zouden de volgende dag in Christchurch van de bus afstappen omdat we vanuit het vliegtuig zouden pakken. Na het eten hebben we wat spelletjes gespeeld en hebben we wat getafeltennist. Van een uitdaging was helaas geen sprake, één voor één vonden ze hun waterloo. En ik heb ook maar niet gezegt dat ik met mn verkeerde hand speelde haha. De volgende dag was het dus weer afscheid nemen en nu was het écht afscheid nemen want dit was toch wel ongeveer het einde van mn hele reis en van de hele groep was nu alleen Chris nog over. Met Chris ben ik Christchurch in gegaan, wat een paar maanden geleden in het nieuws was doordat er een aantal aardbevingen waren. Het is bizar om te zien dat het hele centrum is afgesloten en eigenlijk één grote ruine is, het lijkt ergens wel op een oorlogsgebied. De dag daarna ging ook Chris weg en heb ik de hele dat een boek gelezen in een hostel wat 5 jaar geleden nog fungeerde als gevangenis. Daarna begon de lange reis via Hong Kong terug naar Nederland die verder vrij standaard was. In Hong Kong heb ik nog een boek gekocht. In het vliegtuig bleek helaas dat ik die al gelezen had in het Nederlands ^^ Maar gelukkig waren alle seizoenen 'How I met your mother' mee aan boord, dus ik heb me niet hoeven vervelen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!