FrankFluit.reismee.nl

Trippen Down Under

...en we zijn weer anderhalve maand verder. Het waren drukke weken waarin in redelijk gestudeerd moest worden, maar gelukkig heb ik genoeg tijd gehad om wat rond te reizen. Zo ben ik met Daan en Bouke een paar dagen gaan hiken in de Adelaide Hills. Tentje en eten op de rug en gaan! Heerlijk dwars door de natuur gebanjerd om de batterij weer een beetje op te laden. Op een avond hadden we onze tent in een dalletje bij een meertje opgezet, waar s nachts blijkbaar alle kangoeroe's uit de omgeving drinken. Dus in het midden van de nacht waren we omsingeld met kangeroe hoofdjes die net boven de horizon uitstaken! Helaas te donker om er foto's van te maken. Dus veel kangoeroe's gezien, hier en daar een koale, een slang en roofvogels. In een hutje langs de weg zat een joekel van een spin die ik niet gezien had, en die kreeg ik op mn hand toen ik een boek pakte. Gelukkig wist ik hem met een behendige arm zwaai door de hut te laten caramboleren, maar ik het wel dod kenne wezen!

Maar dat was ik dus gelukkig niet uiteindelijk, en daarom kon ik een paar weekjes later met 4 andere maatjes de Great Ocean Road doen. We hebben een flinke camper gehuurd en daarmee zijn we een paar dagen lang langs de zuidkust tussen Adelaide en Melbourne gaan rijden. Ook dit was weer geen vervelende omgeving , maar helaas was het tijdens de trip een beetje regenachtig. Na de trip is de rest terug naar huis gegaan en ben ik nog een paar dagen in Melbourne gebleven bij Julio, een vriend uit Delft die daar nu studeerd. Zo heb ik ook Melbourne kunnen zien , wat ik tot dusver de meest mooie en relaxte stad van Australie vindt.

Morgen ben ik weer in Melbourne, omdat dat een tussenstop is van mn trip naar Tasmanie! Dan is het altijd fijn als je 10 minuten geleden hoort dat je vlucht gecancelled is. Gelukkig is er een alternatief, maar dat betekent wel dat we om 4 uur ons bed uit moeten en 7 uur moeten wachten voor onze vlucht van Melbourne naar Tasmanie. Als we aankomen hebben Bouke en ik een dagje om de hoofdstad Hobart te bekijken, en een dag later komt Daan ons ook vergezellen en vertrekken we met een camper om rond het eiland te karren. Ik heb er goeie verhalen over gehoord, dus dat wordt wel weer mooi denk ik!

Nu snel de tassen inpakken!

Frank

Reacties

Reacties

Harmen

He man, klinkt goed allemaal! Zorg dat je in tasmanie wel een groot genoege camper hebt he ;)
In Delft is alles hetzelfde, prima dus!

Groeten

vaders

Ziet er weer mooi uit die foto's zeun,

Momenteel zit je in Tasmanië en ik hoop dat je daar ook weer met volle teugen geniet. Doe Bouke de groeten en we horen van elkaar als je weer op je thuishonk bent

Annick

Leuke verhalen heb je Frank!
Vind het erg leuk om te lezen wat je allemaal beleef.
Geniet ervan. Groetjes

Frank

Leuk om te horen Annick. Doe ze de groetjes thuis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!