FrankFluit.reismee.nl

De crimineel

Hallo allemaal!


Dat is weer een tijdje geleden, maar fijn dat jullie er allemaal nog zijn! Ik heb het hier nog altijd uitstekend naar mn zin, elke dag een stralend zonnetje, en de vogeltjes fluiten een vrolijk liedje! De afgelopen tijd heb ik het redelijk druk gehad met een opdracht die ik voor een bedrijf uit Nederland moest doen, die in ruil daarvoor een deel van mn reis betaald hebben. Daarnaast is ook de studie begonnen dus heel veel vrije tijd heb ik niet gehad. Inmiddels heb ik die opdracht af en valt de studielast vergeleken Delft best wel mee. Tijd dus voor leuke dingen!

Zo ben ik naar een vierdaags festival geweest; Womadelaide. Dat is een super mooi festival met een hele relaxte sfeer. Iedereen neemt een kleedje, eigen hapjes en drankjes mee en gaat zittend in de zon genieten van live muziek. Ik had toegang tot het park omdat ik 2 halve dagen als vrijwillig achter de bar zou staan. Dat ging na een paar uur hard werken helaas al mis. Ik gaf een biertje gratis weg aan een maatje, op een niet al te handige manier, en ik kon mn spullen pakken. Kreten als 'het spijt me' en 'ik zal het nooit meer doen' mochten helaas niet baten en ik werd als een crimineel door 2 potige bazen het terrein af geëscorteerd. Dat was stevig balen, maar in de hectiek was ik vergeten m'n fiets van het terein te halen en zodoende was ik met het daarbij horende kaartje weer snel binnen. Na een mooie werkloze avond op het festival heb ik maar de bus naar huis gepakt, en de dag daarna het trucje nog eens over gedaan.. zo slecht was de deal dus niet!
Vorige week ben ik er wel in geslaagd me als een voorbeeldige vrijwilliger te gedragen. Ik heb namelijk Indisch gekookt voor dakloze mensen! We kregen een kookworkshop, en daarna hebben de mensen lekker gegeten!

Afgelopen weekend ben ik met de waterski vereniging een weekendje gaan waterskiien op de Murray River. We verbleven daar op een scoutingskamp zo'n 150 kilometer van Adelaide. Ik werd gelukkig vanaf huis door een mede waterskikamp genoot, maar helaas had ik die avond net een feestje gehad en moest ik min of meer van bed gelicht worden. Uiteindelijk werd het een mooi weekendje waterpret op de waterski, het wakeboard, het kneeboard en de biscuit (zo'n banaan, maar dan in de vorm van een koekje ^^) en op de zaterdag avond hadden we een heus kampvuur en een toga party!

Gister heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen, na lang wikken en wegen, om m'n reis te plannen die ik wil gaan doen als het semester voorbij is. In eerste instantie zou ik naar Azië gaan. Maar ik heb hier veel moois gelezen en gehoord over Nieuw Zeeland, en omdat Azië wat dichter bij huis is, heb ik besloten om naar Nieuw Zeeland te gaan. Tussendoor ga ik nog even langs Fiji om een paar dagen op adem te komen onder een palmboom. Vanaf Fiji vlieg ik naar Auckland en reis dan van het noorder eiland naar het zuider eiland en ga na ruim 3 weken Nieuw Zeeland vanaf Christchurch terug naar Melbourne. Een paar dagen later, 11 augustus, sta ik dan waarschijnlijk weer op Schiphol.

Maar gelukkig is het nog lang niet zover en hebben we (Daan, Bouke, Jos en ik - allen Delft) net een last minute vlucht naar Alice Springs geboekt. Dat ligt in de middle of nowhere en middenin Australië. Vanaf daar roadtrippen we, na een bezoekje aan 'Uluru', met een camper terug naar Adelaide; een weekje geen colleges dus! Ik heb er ontzettend veel zin in, en hopelijk heb ik na dat tripje weer wat leuks om op de blog te zetten!

Als jullie over andere dingen graag iets (meer) willen weten hoor ik het graag!

Cheers!
Frank

Reacties

Reacties

vaders

Een mooi verslag, man.
We leven met je mee zoals je weet. Geniet van je trip vanuit Alice Spring en we skypen weer als de tijd rijp is.
Doe de rest van de crew de groeten en we reizen in gedachten met je mee ...... as you know.

Knuffel.
Vaders

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!