FrankFluit.reismee.nl

Een weekje Sydney!

Dag lieve familie en vrienden!

Vorige week zondag om 13:05 lokale tijd ben ik vertrokken vanaf schiphol samen met 20 andere studenten, de opleidingsdirecteur en de rector magnificus van de TU. Op het vliegtuig richting Hong Kong kregen we al snel een uitgebreide lunch, waarna we logischerwijs rond 11 uur die avond een ontbijtje kregen. Na op Hong Kong overgestapt te zijn op de vlucht naar Sydney (overstaptijd was een uurtje), stond rond half 4 ‘s ochtends (NL tijd) een brunch op het programma en niet veel later hadden we het diner achter de kiezen; omgekomen van de honger zijn we niet. Vooral de tweede vlucht was zwaar omdat slapen niet zo makkelijk ging en na 4 films te gekeken te hebben had ik dat ook wel gezien. Toch is de jetlag me behoorlijk meegevallen.

Aangekomen in Sydney was het warm, en dat om 10 uur ’s avonds lokale tijd. Dat dit de meest warme week in jaren in Sydney zou worden zegt genoeg! Tijdens die warme dagen hebben we een aantal bedrijven bezocht waaronder het Victor Chang Cardiac Research Institute. Een instituut opgericht na een gruwelijke moord op Victor Chang in 1991, op dat moment vooraanstaand onderzoeker op het gebied van harttransplantaties. Een ander interessant bezoek was dat aan het Nederlandse consulaat waar werd verteld hoe het is om te ondernemen in Australië, wat de verschillen zijn met Nederland en dat de koningin van Engeland ook nog steeds de scepter zwaait in Australië. Dit bezoek was samen met het bezoek aan het hoofdkantoor van de Nederlandse boerenleenbank in Australië. Daar werd verteld wat de activiteiten zijn van de Rabobank in Australië en wat ze hier heeft gebracht. De borrel bestond helaas uit koffie en thee, waarna de organiserende Rabobank medewerker op een standje van de grote baas kon rekenen, maar toch was het bezoek zeer de moeite waard! Vrijdag hebben we de Universiteit van Sydney bezocht die ons een inkijkje gaven in de onderzoeken waar ze nu mee bezig zijn.

Vrijdag zijn we met de boot naar het schiereiland Manly geweest om op kosten van de commissie aldaar te dineren. Aan de telefoon werd verstaan dat het om een “seventeen” dollar menu ging, maar het bleek “seventy” te zijn; dat vonden wij niet erg. Reden voor het gezamelijke etentje was het afscheid nemen van de beide professoren, die na een week weer naar Nederland vertrokken. De aanwezigheid van beide was zeer aangenaam. Volgende week zal een docent van Civiel ons een aantal dagen vergezellen.

Zaterdag stond er wat ontspannends op het programma en zijn we vertrokken naar de Blue Mountains, een berg formatie zo’n 60 kilometer ten westen van Sydney. Ten tijden van de kolonisatie lang een onneembare horde, maar inmiddels loopt er een spoor dus voor ons viel het wel mee. In het gebied hebben we een aantal mooie beesten gezien en de uitzichten waren af en toe adembenemend. Wel was het even schrikken toen er een aantal stenen afbraken en naar beneden vielen. Ik kreeg er een op mn rug maar de schade viel gelukkig mee.

Al met al veel leerzame en leuke dingen gedaan, daarom eigenlijk ook nog niet zoveel vrijetijd gehad en ook nog niet heel veel van de stad gezien. Vandaag (zondag) de eerste vrijedag, dus tijd om even wat van me te laten horen. Vanmiddag ga ik nog even een rondje door de stad maken en morgen zal het laatste bedrijfsbezoek in Sydney op het programma staan. Morgenmiddag zullen we vliegen naar Adelaide, waar ik 6 maanden zal blijven, ik ben zeer benieuwd waar ik terecht kom! Ik zal proberen jullie up to date te houden maar hangt natuurlijk af of ik er tijd voor vrij kan maken en of ik wel leuke dingen meemaak! Volgens mij kunnen jullie jullie email adres ergens achterlaten zodat jullie een berichtje krijgen als ik wat heb gepost, zodat jullie niet de hele dag op de refresh knop hoeven te drukken. Verder wil ik jullie nog graag bedanken voor de mooie dingen die ik heb gekregen met m’n verjaardag, ze komen hier zeer van pas!

Groetjes uit het warme Australië!

Frank

Reacties

Reacties

Maarten

Mooi verhaal man. En ondanks dat je weg bent sta je weer hier in de lokale krant! De 0-4 nederlaag van vorige week staat erin en de trainer meld dat hij het jammer vind dat er van die gasten zijn die het in hun kop halen om een half jaar naar het buitenland te gaan, waaronder ene Frank Fluitman ;-) Ik wens jouw nog veel plezier toe!

groet

Maarten

Vaders

Frank,
Mooi verslag, zeun. Wat een uitvinding niet zo'n bloq.
Leuk om te lezen. Ook de reacties van je vrienden te kunnen inzien.
We houden elkaar op de hoogte.
Zie mail.

Knuffel,
Vaders

mam

lieve Frank,
erg fijn wat van je te horen(lezen) en wat een leuk verslag heb je geschreven.
Je hebt al heel wat meegemaakt, zeg!
Jullie hebben een druk programma afgewerkt!
Hier is Australië erg veel in het nieuws, vanwege het natuurgeweld, maar gelukkig is dat niet in het gebied waar jullie zitten!
Ben je ook nog in dat mooie operagebouw geweest in Sydney?
Alvast goede vliegreis naar Adelaide en alvast succes met het zoeken naar woonruimte!
een dikke zoen van mama.

James

Valt me tegen dat we bij deze reisblog geen trui kunnen winnen met onze reacties. Dan hou ik 't maar beknopt ook: klinkt gaaf allemaal. En, als je thuis komt verwacht ik dat je minstens een Australische vrijetijds activiteit onder de knie hebt. Boemerang, didjeridu, Australian rules rugby, cricket, witchety grub eten... Noem maar op. Ben benieuwd naar je vorderingen.

Carola en fam.

Hoi Frank,
Goeie beslissing van je, om ons allemaal op de hoogte te houden van je avonturen. Vader en moeder ook gerust, want iedereen is erg benieuwd: we reizen zo mooi met je mee. Een volle week met leuke ervaringen gehad, Adelaide wacht: veel succes en plezier! X

hans en jolande

Lieve frank
leuk om wat van je te horen. Het klinkt niet vervelend wat je
allemaal meemaakt. Ik hoop dat je genoeg vrije tijd zult krijgen om nog wat van de streek te zien en voor de broodnodige ontspanning. hier gaat alles z'n gangetje kinderen hebben snowboardles en vervelen zich als er geen electronica aanstaat. "mate" hou je taai en tot schrijvens.

hans en jolande

kan je ook foto's en video's op de site zetten?

Opa en Oma

hier mailt je opie en omi. we zitten met zn allen te genieten van je reisverslag. Je bent heel dicht bij ons op de K.slujs.hadden eigenlijkn laptop moeten hebben. Maar dit is te moeilijk voor de oudjes ha ha.We wensen je n fijne tijd in t VERRE Austr.Geniet maar lekker.All the best voor ONZE oudste kleinzoon XXX.

Annuuuhhh

Hey Frankie-Stankie.
Zo te horen heb je het druk, maar je hebt het ook heel leuk :).
(behalve dat steen gedeelte...)
Duss.... ummh... let voortaan op de stenen... en...
VEEL PLEZIER!!!

kus, knuffel,
Je grote zus Annuuuhhh.

San

Hi Frank,
Wat een fantastisch idee zo een BLOG. Je weet dat bloggen voor 30plus is he? Twitteren en facebooken niet vergeten....... :) laat maar praten hoor het is gewoon super leuk om je zo te kunnen volgen!

Nu ben je echt 'down under' over een paar maanden spreek je net als de aussi's met he mate en zo meer!
Als ik het zo lees was het programma in Sydney aardig vol dus heb je nog niet al te veel rond kunnen kijken in Sydney? Doet het fototoestel het naar wens?

Ik ben erg benieuwd naar de volgende blog dus ik schrijf me in! Ik vertrek morgen naar Parijs voor een paar dagen om de nieuwe stoffen voor zomer 2012 te gaan bekijken.

Veel liefs,
San

Adrie

Hoi Frank,
wat superleuk dat je toch een reislog hebt. Zo te lezen heb je al veel gezien en meegemaakt. Fantastisch! En wat een mooie foto's heb je al. Heel leuk om een idee te krijgen van Australië en van wat jij ziet en meemaakt. Een goede reis naar je studiestad en een fijne tijd en succes daar!
Liefs Adrie + fam.

Sjaak en Monique

Hoi Frank,

We hebben ons ook aangemeld! Mooi om je te kunnen volgen. Wat een prachtige manier om Australië op deze manier te mogen ontdekken. Mzzlknt!! Onze reis gaat volgende week woensdag richting Schoorl. We hopen je daar natuurlijk een keertje te zien om eens verslag te doen of gewoon een rondje te mountainbiken in de duinen, maar zover is het nog lààààaààng niet. Geniet ervan en we zien de berichten verschijnen!
Groeten uit Alkmaar.

Oma Fluitman

Wat is dit een uitvinding. Dat familie en vrienden met je mee kunnen maken wat jij nu meemaakt.
Ik hoop dat alles goed met je zal gaan en dat je veel mag genieten van de mooie natuur.
Dikke knuffel van oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!